- Centrum Rozwoju Sprzedaży
17057
post-template-default,single,single-post,postid-17057,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

„Dlaczego miałbym współpracować z Tobą?” – To klasyczne pytanie, które najczęściej pojawia się w myślach Twojego klienta na początku sprzedaży. Nawet gdy Ci tego nie mówi, to wyraz jego twarzy pozwala odczytać Ci jego myśli.

Co robi handlowiec, aby przekonać klienta? Wpada w pułapkę i ustawia się w szeregu z konkurencją mówiąc:

„Jesteśmy najlepsi na rynku”

„Mamy najlepszą technologię”

„Jesteśmy na rynku 100 lat”

„Mamy najlepszy serwis”

itd. itd.

Twój klient właśnie takiej odpowiedzi się spodziewa, więc automatycznie odwraca się od Ciebie i przestaje słuchać. Dlaczego? Twoja konkurencja mówi dokładnie to samo! Nawet jeśli ich technologia jest słaba to i tak będą jej bronić. Nawet jeśli nie są lepsi od Ciebie to i tak będą uważać, że są najlepsi. Więc nie możesz ustawiać się na półce równo ze swoją konkurencją, ponieważ w ten sposób się nie wyróżnisz. Powinieneś klienta zaskoczyć, pokazać mu wartość i to, że warto z Tobą spędzić czas i dowiedzieć się co masz do zaoferowania.

4 sposoby na odpowiedź, która otworzy Ci drzwi do sprzedaży:

  1. „Nie jestem pewien czy powinieneś współpracować ze mną” – podczas takiej odpowiedzi klient pozornie zostaje zatrzymany w swej decyzji. Klient absolutnie się tego nie spodziewa. Pokazujesz siebie jako eksperta, ponieważ desperacko nie dążysz do „złapania” klienta, tylko pokazujesz, że jesteś fachowcem.
  2. „Muszę wiedzieć więcej…” – każdy sprzedawca myśli, że ma rozwiązanie dla wszystkich. A przecież nie ma rozwiązania bez zbadania potrzeb klienta. Zachowuj się więc jak doktor, zanim przedstawisz sposób na cudowne ozdrowienie, dowiedz się co klientowi dolega. To pokazuje, jakim jesteś ekspertem!
  3. „Zgodzisz się, abym zadał Ci kilka pytań?” – musisz wyjść z tego założenia od początku, abyś faktycznie wiedział, czy i jak możesz klientowi pomóc.
  4. „Jakie jest Twoje największe wyzwanie teraz?” – to pytanie zmienia punkt ciężkości z Ciebie na klienta. Klient angażuje się w rozmowę, jest w centrum zainteresowania a Ty masz szansę na konstruktywną rozmowę i wartościową relację biznesową.

Początek sprzedaży jest najważniejszy. Szybko można „zamknąć” drzwi do sprzedaży, zanim się jeszcze dobrze otworzą. Dlatego nie spiesz się z prezentacją swojej oferty, nie chwal się jak cudna jest Twoja firma, zauważ w tym wszystkim klienta, pokaż mu, że się interesujesz, to postawi Cię w świetle eksperta i otworzy drzwi do sprzedaży.

 

Po więcej inspiracji zapraszam Cię do grupy na FB: SPRZEDAŻ 3.0

www.crsprzedazy.pl


WARSZTATY W POZNANIU! 👉SPRAWDŹ!👈

Data: 09.02.2019 godz: 10:00-15:00

  • nauczysz się nawiązywać relacje z każdym typem klienta
  • profesjonalnie zbadasz potrzeby swojego klienta, nauczysz się tak prowadzić rozmowę, aby klient sam zamykał sprzedaż
  • o swoim produkcie będziesz mówić językiem korzyści i emocji, aby klient dokładnie wiedział dlaczego powinien współpracować właśnie z Tobą
  • zaczniesz od razu jak profesjonalista! Napiszesz e-mail, który otworzy Ci drzwi do współpracy z potencjalnym klientem!

👉5 GODZIN PRAKTYCZNYCH WARSZTATÓW

👉PRACA NAD WŁASNYM BIZNESEM W OPARCIU O SWÓJ CASE STUDY

——————————————————————————————————

Monika Bartkowiak – Praktyk sprzedaży, trener, mówca motywacyjny, wykładowca uczelni wyższych. Pasja sprzedaży to misja, którą z radością dzieli się z innymi. Na koncie 20 lat w sprzedaży, 200 zadowolonych klientów i ponad 2500 przeszkolonych sprzedawców.

Pasjonat sprzedaży autentycznej, skupionej na kliencie, opartej na empatii i wzajemnej współpracy. Nie znosi manipulacji, tricków, sztucznych książkowych technik, ponieważ to już w sprzedaży nie działa!

„Do sprzedaży trafiłam przez przypadek, jednak szybko osiągnęłam świetne rezultaty, więc pięłam się po szczeblach kariery, w konsekwencji zarządzając sprzedażą wielu marek na rynku Polskim. Wielokrotnie nominowano mnie do handlowca Europy, przećwiczyłam wszystkie skuteczne metody, którymi teraz dzielę się z innymi. Zarażam innych sprzedażą, tak na serio. Lata doświadczenia na różnych szczeblach biznesowych, tysiące rozmów z klientami, praca w międzynarodowej korporacji sprawiły, że sprzedaż to dla mnie wciąż świetna przygoda i dobra zabawa. Uwielbiam proste rozwiązania, uczę sprzedawców bycia autentycznymi, dzięki temu klienci zostają z nimi na całe życie.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij